1. 151.
    +8 -1
    zaten işin ironik yani büyük çoğunluğu kendi illerinden gelen çeşitli vesilelerle göç eden kızlar oluyor. onlar da onca baskı ve görmemişlikten sonra birden göç edince sudan çıkmış balık misali sapıtıyor medeniyeti kaldıramayıp önüne gelene veriyor

    bazıları da öğrenci olarak, fakir olduğundan yine doğu kökenli pekekentlerin eline düşüyor. sonra bunlar gelip memleketlerinde suratlarına bakmayan; kendilerini abazalığa mahkum eden kezbanları izmir'e gidince iki günde veriyorlar diye izmirlilerin altına yatıyorlar diye: tutup izmirli kızlara tak atarak kendilerini avutmaya çalışıyorlar bir taraftan eşşek giberken.

    aslen maraşlıyım ama sülalemin bir kısmı da egeli. hem doğuda hem batıda uzun süre yaşamak, yabancı kalmamak, kimin ne mal olduğunu tespit etmekte faydalı oluyor.

    burdaki davoroların geneli ne hayatında egeli tanımış ne de hayatında izmir'e gitmiş şakirt bebeleri. abilerinin babalarının salladıklarını ezberleyip hayatta her daim bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olan döller. babaları da aynı tak, dededen toruna aynı ezber hurafelerle giderler gavat oğlu gavat, godoş oğlu godoşlar. babadan oğula kendi geniş zütlerine bakmaz çareyi uzaklara çamur atmakta ararlar.

    işsizlikten ve birtakım komplekslerden "kendin çal kendi oyna" mantalitesi oluyor. kendi komplekslerini bastırmak için kendileri uydurdukları şeylere inanıp kendilerini avutma ihtiyaçı hissediyorlar.

    bunların tek derdi, kıskanmak ve am gibememek, ömür billa abaza kalıp eşşek gibmekten uzanamadığı ciğerlere mundar demekle acizliklerini bastırıp hayatlarını daha yaşanılır kılmaya çalışmak. bu sadece izmir için değil kendilerinden zengin veya kendilerinin yoksun olduklarına sahip olan kapı komşularına da geçerli.

    ayrıca doğu kültüründe gavatlık dev bir gelir kaynağıdır. misal şırnakta stabil fiyatlara kadın satılıyor başlık parası diyerekten, bunlarıda etnik kökenine göre fiyat kriterlerine ayırabiliyorlar.

    kültüründe başlık parası olan; kendi kızını, bacısını satmak olan döllerin tutup ta cinselliğin özgür yaşandığı yere gavat diye çamur atmaları da işin ironik tarafı oluyor. halbu ki gavatlık baskının olduğu geri kamış cahil kesimlerde ortaya çıkar

    özet: ulan zaten adamlar başlık parasıyla ana bacısını satan Bedevi kültüründen bozma zihniyete mahkum yaşıyor. analarını babalarını cariye kültürüyle para karşılığı gibtiriyorlar daha nasıl gavatlık olsun lan para karşılığı analarını, avratlarını satan adamlar izmir'e gavat diyor amk malları.

    not: gavatın anlamı, öz karısını, kızını, bacısını para karşılığı pazarlamak üstünden ticari gelir elde etmektir. örnek: güneydoğuanadoluda kızların sosyal statüsünün ticari obje olması, kızlık zarının birinci el mal teminatı olarak gösterilmesi ve ailenin ticari amaçını zedeleyen malların yokedilmesi.

    edit: para karşılığı bacısını gibtirmiş ılık zütlü emevi özentisi şakirtin bebesi bir godoş eksiledi.
    annesi de muhtemelen, arapların cariye kültüründen miras: 'başlık parası' adetiyle, geniş zütlü gavat dedesi tarafından babasına satıldı.
    not2: yarası olan kocunur.
    Tümünü Göster
    ···
   tümünü göster