/i/Siyaset

Saygı Çerçevesinde Özgür Siyaset Platformu
  1. 1.
    +9 -1
    Tek partta mevzu bahis olunca vereceğiniz cevapları sundum, uzun ama cevaptır bunlar.

    Harf Devrimi

    Abdülhamit Han’ın Latin Alfabesine geçme Teşebbüsü yakın tarihin magazinsel vakaları arasında yeteri kadar dikkat çekmemiş olsa da Cumhuriyet Dönemi Harf Devriminin mesnedini teşkil etmesi bakımından fevkalade önemlidir. Zira 1928 yılında gerçekleştirilen Harf Devrimi, aslında 66 yıl önce gündeme gelmiş, 2. Abdülhamit Han bu teklife ilgi göstererek üzerinde çalışmalar yaptırmış olsa da muvaffak olamamıştır

    Şapka Devrimi

    Sultan II. Mahmut döneminde Osmanlı sarayında Avrupalı gibi giyinme modası baş gösterdi. Daha sonra bu moda ilim adamlarına ve halka yayıldı ancak Avrupa usulü şapkaların namaz kılarken zorluk çıkarmaları, sipersiz bir şapka kullanımını gerekli kıldı. Serasker ve Kaptan-ı Derya Koca Hüsrev Paşa'nın Akdeniz seferinden dönüşünde Fas'tan getirdiği feslerin kalyoncu askerlerine giydirilmesiyle benimsenen fes, Sultan Mahmud'un fermanı üzerine imparatorluğun resmi şapkası oldu. 1840'lardan itibaren süvari ve topçu hariç, Osmanlı askerlerinin üniformasının bir parçası haline geldi. Arnavut askerleri beyaz fes takıyorlardı.

    1829'den 1925 yılına kadar kullanılan fesi Tanzimat döneminde istanbul'da sivil ve asker bütün görevliler giymiş, sarık yalnız bilginler ve din adamları tarafından kullanılmıştır. Taşrada, sarık tercih ediliyordu, bu sebeple halk, fesli ve sarıklı olmak üzere ikiye ayrılmıştı. Fesin yüzyıllar boyu kullanılan sarığın yerini alması önemli bir yenilik olmuştu, bu yüzden imparatorlukta lehte ve aleyhte birçok görüş ileri sürüldü. Fes için ayrı bir bakanlık kuruldu, yayınlanan fes nizamnamesi ile fesin nerelerde giyileceği, kimlerin ne tür fes kullanacağı belirlendi. istanbul'da Defterdar'da bir fabrika kurularak fes yapımına başlandı. Zamanla fes imparatorluğun her köşesinde yaygınlaştı

    Medeni Kanun

    Bunu açıklamak çok basit. Sağdan soldan bilgi toplamanın bi mantığı yok manteliteye de sığmaz boş uğraşı olur. Kanun günün şartlarına göre şekillenir. Yani sen bana dersen ki mecelle kaldırıldı yerine medeni kanun isveç gavurunun kanunu geldi, ben de sana derim ki Türk bozkır yasasını kaldırdın tuttun arap mecellesi getirdin. Ne kadar mantık içerdi şimdi? Demek ki bozkır yasaları ekgibti günün şartlarına yeterli değildi sen mecelle yaptın. Mecelle de yetersiz kaldı medeni kanun yaptın. Sor bi kendi kendine bundan 5 yıl önce Türkiye cumhuriyetinde siber davalar ne kadar ceza alırdı veya alır mıydı? Hiç ceza almadım hatta hiç davalık bile olmadım. Ama şimdi eskiden yaptığım bi aktiviteyi yapsam hemen siber suçlarla mücadele alır içeri. Mantık yoksa beyin boşa çalışır der giderim.
    ···
   tümünü göster