/i/İnanç

İnanç
  1. 1.
    0
    “Rüyasına yalan karıştıran veya görmediği hâlde görmüş gibi rüya anlatan kimseye, kıyamet günü bir arpa tanesini bağlamakla mükellef tutulacaktır.” (Dârimî, Rüya, 5, Rikak 3; ibn Mâce, Rü'ya 8)

    “Yalandan rüya gördüğünü söyleyen kimse, kıyamet günü iki arpa tanesini birbirine bağlamakla mükellef olacak, fakat asla onları birbirine bağlayamayacaktır.” (bk. Buhârî, Ta’bir: 45)
    Allah, yalan söylemeyi açıkça haram kılmıştır:

    “Şu bir gerçektir ki Allah haddi aşan, yalancı kimseleri iflah etmez." (Mümin, 40/28)
    Bir insanın yaptığı bir şey için "yapmadım" demesi ya da söylediği bir şey için "söylemedim" demesi nasıl yalan hükmündeyse, görmediği bir rüya için "gördüm" demesinin de yalan olduğunu Peygamber Efendimiz (asm) belirtmiştir. Hatta Peygamberimiz (asm) başka bir hadislerinde,

    “Yalanların en büyüğü, kişinin görmediği rüyayı gördüm demesidir.” (Buhari, Tabir, 45; Müsned 2/96, 119)
    buyurarak, bunu "yalanların en büyüğü" olarak belirtmiştir. Dolayısıyla insanın görmediği bir rüyayı görmüş gibi anlatmasının haram olduğuna dikkat çekerek, insanları bu günaha karşı uyarmıştır.

    Görmediği bir rüyayı gördüğünü söyleyen bir kimse bilerek yalan söylemiş olur ve bu yalanını uydurma sözlerle anlatmaya çalışır. Nasıl iki, arpa tanesinin biriyle diğerinin ucunu düğümlemek mümkün değildir. Bu yalancı şahıs, birbiri ile irtibatı olmayan uyduruk sözler düzenlediği için birbiri ile irtibatı ve düğümlenmesi mümkün olmayan iki arpa tanesini düğümleyip düzenlemesi teklif edilecek, yâni cezası işlediği suçun türünden olacaktır. Teklif edilen bu işi yapamadığından dolayı da azaba uğrayacaktır. Nitekim bâzı rivayetlerde “ve adam iki arpayı biri birine düğümleyemeyecektir” ilâvesi bulunur.

    "Ahir zamanda müminin rüyası yalan çıkmaz."
    Peygamberlik ise bilindiği gibi vahye dayalıdır. Rüya konusunda yalan söyleyen bir kimse Allah'ın kendisine rüya hâlinde göstermediği bir şeyi gösterdiğini ve peygamberliğin bir parçası olan doğru rüyayı Allah kendisine vermediği hâlde verdiğini ileri sürmekle, Allah'a iftira etmiş olur. Gayet tabiidir ki Allah'a iftirada bulunmak, yaratıklara iftira etmekten daha büyük bir yalandır, cezası da daha elimdir.

    Özellikle içinde bulunduğumuz ahir zamanda diğer bütün günahlarda artış yaşandığı gibi, insanlar arasında görülmeyen rüyaların sanki görülmüş gibi birbirine anlatılması da oldukça yaygınlık kazanmıştır. Bu açıdan rüyalar olduğu gibi anlatılmalı, görülmeyen rüyalar anlatılmamalı ve rüyanın içine yalan karıştırılmamalıdır.

    Böyle bir yalandan uzak durmak ve eğer bu hataya düşülmüşse tövbe ederek ahirete bırakmamak gerekir.
    ···
   tümünü göster