/i/Tespit

  1. 1.
    +6
    1. Hz.Nuh tufanının detayları hakkında Kuran ve hadislerde ayrıntılara inilmemiştir. O yüzden, Nuh tufanını yorumlanırken kişilere göre değerlendirme ve yorumlarla beraber Tevrat ve incil’de geçen ifadeleri de baza alarak tüm Dünya’yı kaplamış ya da kaplamamıştır diye yorumlar yapılmıştır. Hristiyan araştırmacılar Nuh tufanının dünyanın her tarafına yayılmış olduğu görüşündedir. Ancak islam alimleri arasında Nuh tufanı meselesini yorumlanırken, “Tufanın bölgesel mi tüm dünyada mı olduğu kesin değildir”, kabulüyle kişiler kendi yorumlarında bulunmuşlardır. Çünkü, Hz.Nuh sadece kendi kavmine uyarıcı ve tebliğci olarak gönderilmiştir. Ve yaptığı gemiye sadece kendi kavmindeki inananları almıştır. Hz.Nuh’un diğer dünya kavimleriyle bir ilgisi yoktur. Dolayısıyla helakın onları bulması söz konusu değildir ve olmamalıdır. Nitelim, Ad, Semud gibi kavimlerinin helakı da bölgesel olmuştur ve o bölgelerin haricinde diğer bölgeler azaptan etkilenmemiştir. Kısaca Dünya’nın diğer yerlerinde bu tufanın görülmesi görüşü bu gibi pek çok sebeple itibar görmemiştir ki, bu yüzden Hz.Nuh’un Dünya’nın dört bir yanında çift hayvanları bulup getirmesi ve gemiye doldurması da zaten mümkün olmaması da bunun cabasıdır. Zira tufan dünyaya yayılacak olsa tüm dünyadan çift hayvanlar getirilirdi. Bu da mümkün olmazdı.
    Ayetlerde geçen, “"Nuh: "Rabbim! dedi, yeryüzünde kâfirlerden hiç kimseyi bırakma!"(Nuh, 71/26) ayetinde yeryüzü yani “Arz” kelimesinden dolayı tufanın tüm dünyayı aldığı görüşü ise yine zayıf kalmış bir görüştür. Çünkü, “Arz” kelimesi sadece Dünya anldıbına gelmez belli bir toprak parçası, belli bir yeri ifade ederken de kullanılır. Nitekim, Peygamberimize(sav) seslenilen bir ayette “Onlar, yurdundan çıkarmak için seni tedirgin edip dururlar.”(isra, 17/76) denmiştir. Ve bu ayette yurt kelimesinde “Arz” “ﻷَﺭْﺽِ ” kullanılmıştır. Mekke döneminde inen bu ayette Peygamberimizi Mekke’den çıkarmaya çalışanlar için yani Mekke kasdedilirken de “Arz” kelimesi kullanılmıştır.
    ···
   tümünü göster