1. 6451.
    -1
    öğretinin ego, günah vb. ile ve egoyu aşıp alfamıza ulaşmamızla bağlantılı mükemmel ayetler.

    15 Çünkü kendi yaptıklarımı ben de anlayamıyorum. Aslında istediğim şeyleri yapmıyorum, nefret ettiğim şeyleri yapıyorum. 16 Yaptığım şeyi yapmak istemiyorsam, Kanunun iyi olduğunu kabul ediyorum demektir. 17 Dolayısıyla, yaptığım artık benim değil, bende yaşayan günahın eseridir. 18 Çünkü içimde, yani bedenimde iyi bir şey barınmaz, biliyorum. Bende iyi olanı yapmak için istek var, ancak bunu başaracak güç yok. 19 Çünkü istediğim iyi şeyi yapmıyorum, hep istemediğim kötü şeyi yapıyorum. 20 O halde, istemediğim şeyi yapıyorsam, bu artık benim eserim değil, içimde yaşayan günahın eseridir.
    21 Öyleyse, ben kendi durumumda şu kanunun işlediğini görüyorum: Doğruyu yapmak istediğim zaman, kötülük yanı başımda bekliyor. 22 içimdeki insana bakılırsa, Tanrı’nın kanunundan gerçekten zevk alıyorum, 23 fakat bedenimin uzuvlarında zihnimin kanunuyla savaşan başka bir kanun görüyorum. Uzuvlarımdaki bu günah kanunu beni kendine tutsak ediyor. 24 Ne zavallı insanım! Ölüme zütüren bu bedenden beni kim kurtaracak? 25 Tanrı’ya şükürler olsun! Efendimiz isa Mesih aracılığıyla beni kurtaran O’dur! O halde, ben zihnimle Tanrı’nın kanununun kölesi, fakat bedenimle günah kanununun kölesiyim.
    ···
    1. 1.
      0
      2 saattir yazının girişine bakıyorum, ayet diyor. Yazının devdıbına bakıyorum, Kuran ile alakası yok. Yani üslup ve yazım tarzı olarak yok. Belki dil farklılığındandır. isa Mesih deyince emin oldum Kuran ayeti olmadıklarından.
      Ben de şuna değinmek istedim: namaz ile ilgili daha doğrusu salat ile ilgili birçok ayet incelendi. Ama bence asıl fikir veren mevzu alkollüyken ne söylediğimizi bilinceye kadar namaza yanaşmama mevzusudur. 2 galon içki içip yine de bugün müslüman toplumlarda gösterilen namazı kılabilirim. Hem de hiç hata yapmadan. Tanrı bunu neden yasak kılsın? Alkollüyken ciddiyetsiz olabiliriz? Genel olarak alkol ciddiyeti kaçırsa da doğrudan ortadan kaldırdığını söyleyemeyiz. insan yine de o ciddiyeti koruyabilir. Muhtemelen gelecek argüman şudur: "Tanrının huzuruna çıkıyorsun, alkollü olmaz". Fakat ben bunu "uzak durun" demeye sebep olacak kadar yeterli bir argüman olarak görmüyorum. O zaman kumar oynadıktan sonra da kılmaman gerekmez mi? O da şeytan işi pislik olarak geçiyor çünkü fakat "kumar oynadığın zaman namazdan uzak dur" diye bir şey yok. Burada "aklı örten maddeler" söz konusu. Ve bu da gösteriyor ki namaz kılma eylemi akıl gerektiren bir eylem.
      Bu entryi alkollü olmama rağmen yazıyorum, öyleyse doğrudan bir talimatı çiğnediğimden söz edilebilir fakat ne söylediğimi bildiğimi düşünüyorum.
      Yanlışım varsa uyarın lütfen.
      ···
    2. 2.
      0
      Bu Kuran değil. incil.
      ···
    3. 3.
      0
      knk incil de, tevratta yazılanlar ayettir. kuran, incil ve tevratı tasdik eder. onaylar.
      tüm kutsal kitaplar hakikat barındırırlar.
      ···
      1. 1.
        0
        incil ve tevratın kuranı tasdik eden yerleri mevcuttur. Bu bakara suresinde de belirtiliyor. Ayrıca incil ve tevrat tahrif edilmiştir.
        Hakikatleri Kurandan aramak en sağlıklı olandır.
        ···
      2. 2.
        +1
        incil ve tevrat tahrife uğradığından artık tanrı kelamı ve uydurulan kısımları ayırt etmek mümkün değil. Bu sebeple dini bi mana aramak hüküm çıkarmaya çalışmak çok sakat bir iş temize pis karıştırırsın. Fikir almak için kullanmakla tanrının sözü olduğunu iddia etmek apayrı şeyler.
        ···
      3. 3.
        0
        Sen boşver karalama yap kanka ne gerek var amk açıklayıcı şeyler yazıyorsun
        ···
      4. diğerleri 1
    4. diğerleri 1
   tümünü göster