/i/İnanç

İnanç
  1. 1.
    +1 -1
    Sorgusuz Iman teshısı koyuyorum..
    Ben de senın gıbıydım zamanında dost
    Vakıt namazı kacırınca üzülürdüm ama sana tavsıyem Kütüb-i Sitte oku ve Hz. muhafazid Islâm'ı dığer Ar*plar'a nasıl yaydı onlara bır bak
    Sımdı sana bırkac ayet bırakıyorum, keyifli sorgulamalar..
    Şûrâ / 7. Ayet
    وَكَذٰلِكَ اَوْحَيْنَٓا اِلَيْكَ قُرْاٰنًا عَرَبِيًّا لِتُنْذِرَ اُمَّ الْقُرٰى وَمَنْ حَوْلَهَا وَتُنْذِرَ يَوْمَ الْجَمْعِ لَا رَيْبَ ف۪يهِۜ فَر۪يقٌ فِي الْجَنَّةِ وَفَر۪يقٌ فِي السَّع۪يرِ

    Şehirlerin anası Mekke halkı ile onun çevresindekileri uyarman ve geleceğinde şüphe bulunmayan toplanma gününün dehşetinden sakındırman için sana böylece Arapça bir Kur’an vahyediyoruz. O gün geldiğinde insanlardan bir kısmı cennette, bir kısmı ise çılgın alevli cehennemde olacaktır.

    Zuhruf / 3. Ayet
    اِنَّا جَعَلْنَاهُ قُرْءٰنًا عَرَبِيًّا لَعَلَّكُمْ تَعْقِلُونَۚ

    Şüphesiz biz onu, düşünüp anlayabilesiniz ve gerekli dersleri alabilesiniz diye Arapça bir Kur’an olarak indirdik.
    ···
    1. 1.
      +1 -1
      kütübi sitte'nin yarısından çoğu birer safsatadan ibarettir. emeviler, ırkçı politikalarına birer kılıf bulmak için akla mantığa sığmayacak hadisler uydurmuşlardır. sahih hadislerin sayısı tam tdıbına sadece 500'dür. ayette geçen ümmülkura ifadesi, yerleşim yerlerinin merkezi, anakent gibi anlamlara gelir. ayetin devamındaki çevresindekiler ifadesi, kimi insanlar tarafından arabistan içinde sınırlandırılarak yorumlanır. ancak din alimlerinin bir çoğu burada, tüm insanlığın kastedildiğini savunarak, islam'ın evrenselliğine dikkat çekmiştir. yani, mekke bir merkez kabul edilerek, buradan başlayarak, tüm insanlığa dinin peygamberler ve misyonerler aracılığıyla yayılması istenmiştir. kuranı kerim'in evrenselliği için örnek ayetlerden birkaçı ise:

      "biz seni ancak alemlere, rahmet olarak gönderdik." kuranı kerim 21:107
      alem: yeryüzü ve uzayda olan varlıkların tümü

      "biz seni ancak bütün insanlığa müjdeci ve uyarıcı olarak gönderdik. fakat insanların çoğu bilmezler." kuranı kerim 34:28
      ···
    2. 2.
      +1
      Ulan hadı madem dedıgın gıbı Kütüb- Sitte\'nin coğu safsata olsun (ki bütün Islâm alemı doğru kanul edıyor) Buharî\'nın Hz. Ayse hadisi de mi yalan. Kalkıp bana yok Arabıstan\'da kadın yas vs. deme. Orada acık acık Ayse\'nın salıncakta sallandığı, oyuncaklarla oynadığı yazıyor (kendı anlatısı zaten) sence böyle biri gerdeğe gırecek kadar ruhen gelısmıs mıdır ? muhafazid\'ın yası da 50 küsür o zamanlar aq

      2) ﴾24﴿ Elinizin altında bulunan câriyeler müstesna, evli kadınlar da size haram kılındı; Allah’ın size emri budur. Bunlardan başkasını, iffetli yaşamak ve zina etmemek kaydıyla, mallarınızla (mehir vecibesini göz ardı etmeden) istemeniz size helâl kılındı. Onlardan karı-koca ilişkisi yaşadıklarınıza kararlaştırılmış olan mehirlerini verin. Mehir kesiminden sonra karşılıklı anlaşmanızda size günah yoktur. Şüphesiz Allah ilim ve hikmet sahibidir.

      3) Dınden cıkanın ölüdürülmesi hakkında ne dusunuyorsun ? Yıne kalkıp yok uydurma hadıs vs. deme çünkü 4 ana mezhep de muhafazid\'ın \'Dınden cıkan mürted konumuna düşer, mürtedin yaşam hakkı yoktur. Görüldüğü yerde öldürülmesi gerek\' sözü barbarlığın göstergesi değildir ne nedir ?

      4) Bır tane daha ayet vardı ama numarasını unuttum belkı sen bılıyosundur. Fethettığımız yerlerdekı kadınlar evlı olsa bıle nıkâh düşeceği için Müslüman askerler kendılerıne nıkâhlayabılıyodu
      ···
    3. 3.
      -2
      mevzubahis hadisin sahih hadis olmadığını düşünüyorum. bu olay tümüyle gerçek olsa, araplar kınamazdı diyemem. çünkü o dönemdeki arapların ne denli sapkın bir topluluk olduğu aşikar. fakat diğer toplumlardan bu eleştirilebilirdi. ayşe'nin 9 yaşında evlendiğini destekleyen tek kanıt, yalnızca kütübi sitte hadisidir. ancak tarihçilerin ve bibliyografların araştırmalarına göre hz. ayşe, hz. muhammet'in peygamberlikle müjdelendiği sene doğmuştur. bunun yanında hz. fatıma'dan 4-5 yaş küçüktür. hz. fatıma 605 yılında dünyaya gelmiştir. buna göre hz. aişe 609-610 senesinde doğmuştur. hz. aişe ile, ablası hz. esmanın arasında 10 yaş vardır. hz. esma hicret edildiğinde yaklaşık 25'li yaşlardaydı. bunun bibliyografik kaynakları da bulunuyor. hz. aişe, hz. muhammet ile evlendiğinde, medine hicretinin 3. yılıydı. tarihi ve bibliyografik kaynaklara göre hz. aişe, hz. muhammet ile evlendiğinde 15-16 yaşlarındaydı. yine de sen tarihi ve bibliyografik kaynaklar dururken, emevi safsatalarını tercih edeceksen o senin bileceğin iş arkadaşım.
      ···
    4. diğerleri 1
   tümünü göster