/i/İnanç

İnanç
  1. 51.
    +1 -4
    iSLAM = TERÖRiZM + ABAZALIK + KADINA DEĞER VERMEMEK + HAYVANLARI KATLETMEK + PiS OLMAK + BAŞKALARININ HAKKINI YEMEK

    tşk
    ···
    1. 1.
      0
      tabi olm deli misin amk zaten islamın şartı da 5:terör, abazalık,kadın ve hayvanı ezmek,pis olmak, hırsızlık

      çugu tşk
      ···
  2. 52.
    +2
    voohhhoo ben geldim lan nasıl gözden kaçırmışım ben burayı
    edit:adam uğraşıp her soruya uzun uzun açıklayarak cevaplar vermiş okuyun okumaktan zarar gelmez sorun sormaktan da zarar gelmez çok takdir ettim valla sağda solda hocayım diye geçinen adamlara maaş versen bu kadar ciddiye alıp yazmaz burda helal olsun
    ···
    1. 1.
      +1
      sen işi bitirmişsin kardeş hepsini baştan sona okudum insanları bilinçlendirmek çok önemli çünkü milletin sorularından gördüm ki yanlış bilmek hiç bilmemekten daha kötü
      ···
  3. 53.
    0
    ya pffff. he amk tüm kitaplar kurana yardımcı

    müslümanların egoistliği de hiç çekilmiyor.

    açıp kuran okumamış insan gelip kuranın tek din olduğunu diğerlerinin yalan olduğunu söylüyor.

    lafım @1 e değil.
    ···
  4. 54.
    +2
    Ben 16 yaşındayım çoook uzun süre sorguladım dinden çıktığım oldu ama Dinden cikinca sorgulamam neden bitsin? Devam ettim ve din diye birseyin gercekten varolduguna, hak dinin islam olduguna karar verdim. Şimdi diyeceksiniz ki döndün dolastin yine musluman oldun. Oyle olmuyor arkadaslar. Gercekten cok farkli. Ot gibi duydugumuz herseye inanarak hicbisey bilmeden yasadigimiz din din degildir. Kesinlikle sorgulanmali. Suan imanim ve dahabircok sey eskisinden daha iyi imanim cok yuksek. Allah'a emanet olun. Cogu kisi boyle.
    ···
    1. 1.
      0
      Helal kardeşim inşallah artarak devam eder imanın. Zaten aklıselim bir şekilde düşünüp araştırınca islamın ne kadar güzel olduğunu anlıyorsun, islamın sana emrettiklerine bakıyorsun bir tane kötü olumsuz senin aleyhine olacak bişey yok ama sadece sağda solda milletin yaptıklarına bakarak islam bu diyenler çok fazla
      ···
  5. 55.
    +1 -2
    bir şey bildiğin yok gelmiş burada ben okudum araştırdım bir tarafımı büyütmedim diyip bilmişlik taslıyorsun .

    yetmezmiş gibi hadisleri inkar ediyorsun sen ne biliyorsun amg senin bu anlattıklarını bir çok ateistte biliyor .

    bir kaç meal bir kaç tefsir okumakla mı Alim oldun .
    ···
    1. 1.
      -2
      bak şimdi olmayan beynimle sana cevap vericem sen ise var olduğunu idea ettiğin beyninle beraber yanlışlarınla yaşamaya devam edebilirsin
      1 biz sizin gibi reformistleri batıla sapmış olarak görürürüz ve tebliğ etme ihtiyacı duymayız çünkü sizin gibiler belli bir bilgi birikimi ie böyle bir fikre sahip oluğunuz için nefsiniz size engel olur . zor hakka yüzünüzü dönersiniz .
      2 biz kuranı bize ulaştıran sahabeye ve sahabeye tabi olanlara güveniriz .selef-i salihin
      3 bilmem kaç kişinin senin yazını beğenmiş olması senin kesin doğru söylediğine delil değildir .ve yaşın her ne olursa olsun senin yaşında bilginin doğruluğuyla doğru orantılı değildir o yüzden liseli demişsin dememişsin hiç te s*k de değil
      4 sizin gibiler yani reformistler bu sınıfa mürcieler de dahil edilebilir HZ.muhafazid*s.a.v* en çok zarar verenlerdir .çünkü yaptılarınızla kendinizin sünnet düşmanı sahabe düşmanı olduğunuzu aşikar ediyorsunuz .çünkü hadislere güvenmezsen hadisleri iletenlere de güvenmezsin onlara güvenmezsen kuranın korunduğuna şüphelye yaklaşılmasına sebep olursun böylece başkalarının da sünnetten sapmasına sebep olursun .
      daha da yazarım da sizin gibi sünnet hadis inkarcılarına ne söylense yeterli olmaz .

      edit:senin gibilerin şeyhi kimdir bilir misin EDiP YÜKSEL kendisi de ilk olarak hadisleri inkarla başladı sonra 19 sayı sistemini buldu sonra REŞAT KHALiFE Yi peygamber olarak gördü en son tevbe süresi son 2 ayetini sırf 19 sayı sistemin uymuyor diye inkar etti .kendisi hadis inkarcısı kişilerin şeyhi olarak görülür .bir de birkaç ingiliz kafir oryantalistler de var .
      ···
      1. 1.
        -1
        arkadaşım sen sünneti hadisi inkar etmiyor musun .vahiy sadece yazıya aktarılan mıdır yoksa göstermeye dayalı vahiy uygulamalı vahiy yok mudur .kuranda bir çok yerde peygamberin vahiy dışında hiç bir şey yapamayacağını söylemiyor mu. kuranda Allah seni diğer peygamberlerin şeriatı üzerine kıldık demiyor mu diğer peygamberlerin şeriatı neydi .şeriat neydi bunlar kuranda yazıyor mu .yada el kesme zinaya had uygulanması kısas bunlar kuranda en ince ayrıntısına kadar yazıyor mu .daha hadis inkarcıları yani reformistler namazın kaç rekat olduğu konusunda bile ağız birliğine varmış değildir. sen söyle kaç rekat ayetlerle .

        her anlamadığın hadisi kafana göre bu uydurma diyebiliyor musun yoksa burda ne denmek istenmiş diye araştırıyor musun. diyorsun ki kuran peygamber zamanında hadisler 250-300 yıl sonra topalmış sen kuranın peygamber zamanında toplandığına hangi tarihi kaynakla delil getiriyorsun. bize kuranı ulaştıranlarla hadis nakil edenler kimler söyler misin .

        sahabeyi severim onlara sözü yoktur diyorsun ama onları ve onlara tabi olanları hadis uydurmakla suçlamıyor musun. aynı insanlar sana kuranın güzel bir şekilde ulaşması için çabalayan insanlar değil mi .

        biz sana en zayıf hadise bile itimat et demiyoruz ki. hadisin bile bir sahihlik güvenililik durumu vardır .ama sen kalkıp bütün hadisler uydurmadır dersen böyle diyincede sünnette inkar edilmiş oluyor .kusura bakma da bu sahabeye iftira olur .

        ben şu an bile ateistlerle tartışıyorum ama inan hadis inkarcıları onlardan daha çok dar kalıba sığdırılmış insanlardır .sen öyle olmayabilirsin ama en bilgilisi bile kendisiyle çelişmesine rağmen hatasını kabul etmiyor .

        bir aralar hadis inkarcısıylada atiestle de tartışmışlığım oldu ama yola gelmiyorlar ikna olmuyorlar Allah gözlerine perdeyi çekmiş çünkü onlar küfürde diretiyorlar .istisnalar olabilir tabi şu an biriyle tartışıyorum umulur ki doğru yolu bulur .

        oryantalistleri araştır edip yükseli araştır mustafa islamoğlunu araştır .bak nasıl fetvalar veriyorlar hadisler hakkında .
        ···
  6. 56.
    -1
    Kardesim sagdan soldan ne duymuşsan gelip bize anlatmışsın ne anlamı kaldı şimdi
    ···
  7. 57.
    +1 -1
    ben elfim panpa sen ork musun söylermisin kulaklaırını yaladıgım
    ···
    1. 1.
      +1 -1
      gonor daglarında vururken yolum buraya düştü demek
      kaptaki suyu kızarmak neferti doguru evlat
      ···
  8. 58.
    0
    inandıkları gibi yaşamayanlar yaşadıkları gibi inanmaya başlarlar.
    Ama islam aleminde din istismarı din burjuvazisini yaratmış durumda olduğundan hristiyanlıktaki ruhbanlar gibi bir sınıf var
    1000 yıldır neye inanağımızın kararı yine bizler gibi günahkar ve nefs sahibi kişilere kalmış
    ···
  9. 59.
    0
    Peki insanın yorumladığı neyde hata yok.?
    Ya da din birileri tarafından kasıtlı olarak şahsi çıkar için bir korku kırbacı olarak mı kullanılıyor?
    Bence evet.Ama bu islam dinini yanlış yapmıyor.
    Allah akıl vermiş düşünün diye.
    ···
  10. 60.
    +2
    Aklını şeyhine emanet adam kesin yanılgıda olmayabilir belki.
    Ana şeyhinin dölünü karısına içirip saksosunu izlerjen kendinden geçen adamların olduğu sapkın tarikatlar da var.
    Sorsan amacı cennet..
    ···
  11. 61.
    +2
    Rehber Kuran dır.
    insanlar şaşar ama Peygamberimiz herhangi bir insan değildi.
    Bugünki alimler hadis ve sünneti istismar ettiği için kuranla çelişiyor.
    Bu peygamberi hatalı yapmıyor.
    ···
  12. 62.
    +1
    Hadis bir ilim dalıdır. Fıkıh kelam siyer ve nice ilim dini inceler.
    Bu konuda yazılan eserleri binlerce tır a koysan almaz. Burada bir başlıkla açıklanamayacak kadar dallı budaklı konu bu.
    ···
  13. 63.
    +1 -2
    Kuran dışı herşeyi reddetme ekolü Vahhabilik olarak bilinir. Kökeni ARABiSTANDIR.
    ONUN DA KÖKENi LAVRENCE iSiMLi AZILI iNGiLiZLERiN AJANIDIR.
    VAHHABiLiĞi iNGiLiZLER KURDUYSA BU BENiM iÇiN DiREK YANLIŞ EKOL DEMEKTiR.
    ···
    1. 1.
      -1
      Panpa bu sözlüktle sürekli birleri çıkıp hobi olarak hadisleri inkar ediyor . Helal olsun çok iyi yazmışsın
      ···
    2. 2.
      0
      Amk v*hhabileri
      ···
  14. 64.
    +1 -2
    Peygamberin her sözünü ve sünnetini yoksaymak bizi yanlışa sürükler.
    Uydurma hadislerin çoğu yahudi ve eski iranlıların işi.
    Amaç saçma hadisler üretip peygamberi kuran ile çelişkide gösternekti.
    Peygambersiz islam olmaz.O cennetle müjdelenen bir kutup yıldızı.O olmazsa kaybolıruz.
    Zaten kendi cennetle müjdelense de ÜMMETiM..ÜMMETiM dedi hep.
    Bize hiç kıyamadı..
    ···
  15. 65.
    -2
    Tehlikeli sularda yüzmeye gerek yok
    Yapılacak ibadet belli haram helal belli.
    Tövbe kapısı hep açık.
    Şuku almak iöin böyle derin konularda başlık açna yeğen. giberim teneşir taşını.
    Şimdi gibtir git
    ···
  16. 66.
    +1 -1
    O zaman aleviler islamin dışında mı yasiyorlar acaba... cemevlerinde kadınlı erkekli belirli zikir hareketlerini kol kola yapiyorlar ... onemli olan niyet gibi cumlelerle masum gostermeye calisiyorlar.. kadinlarda kapali giyinme diye birsey yok.. ama sunni gibi yasayan aleviler de var tabi... o yuzden alevilerin islamini hic anlamiyorum
    ···
    1. 1.
      0
      Onları ben de anlamıyorum panpa bi yandan gerçekten aleviliği yaşayanlar on numara insanlar olarak görüyoruz ama bi yandan da bakıyorsun kabul ettikleri her şey kendi işlerine gelecek şekilde düzenlenmiş gibi duruyor. namaz mı oo kanka çok zor ya başka bi şekil ayarla sen bize. oruç mu 30 çok be kanka 3 yap sen onu şimdi başka zaman arada gene tutarız sıkıntı yok
      ···
  17. 67.
    +3
    Verdim suku hll panpa
    ···
  18. 68.
    +1 -1
    Hadislere gerek yok tek kaynak kurandir zaten okusaydin anlasilir bir dili oldugunu gorurdun yani anlamicak birsey yok kuranda birileri inatla anlasilmicak hale getirmeye calisiyo hepsi bu
    ···
    1. 1.
      -1
      kuran namaz kıl buyurur . Namazın kuranda nasıl kılınacağı anlatılmaz . O zaman namazı nasıl kılacaz ?? Bunu kurandan ayet ile cevapla namaz nasıl kılınır
      ···
    2. 2.
      +2 -1
      KURAN`A GÖRE NAMAZ

      Namazın Amacı

      Namaz kılmak, sıkça zekatla ve muhtaçlara yardım etmekle birlikte anılarak namaz kılan kişinin toplumsal bilinç ve sorumluluğa sahip olması vurgulanır (2: 43, 83, 110; 4: 77, 22: 78; 107: 1-7). Namaz sadece Allah`ı anmak için kılınır (6: 162; 20: 14). Bu özel anma ve iletişim ibadeti gözetilirken dış dünya ile ilişkiler minimuma indirilmeli (4: 101-103). Namaz, müslümanları günahlardan ve başkalarına zarar vermekten alıkoyar (29: 45). Namaz hayat boyu gözetilecek bir görevdir (70: 23).

      Abdest

      Namaz kılmak için abdestli olmak gerekir (4: 43; 5: 6). Yüzler, eller yıkanır, başlar meshedilir, ayaklar da topuklara kadar. Ayetlerdeki ifade, ayakların hem yıkanabileceği ve hem meshedilebileceği biçimde anlaşılır (nitekim bunu bir önceki cümleyle yansıtmaya çalıştık). Böylece, duruma ve iklime göre bize serbesti tanınır. Abdesti sadece cinsel ilişkide bulunmak ve tuvalet ihtiyacını gidermek bozar; gaz kaçırmak, kanamak, kadınlarla tokalaşmak ve kadının adet görmesi abdesti bozmaz ve namaza engel olmaz (5: 6; 2: 222). Su bulunmazsa, namaza zihinsel olarak hazırlanmak için temiz bir zemine dokunularak yüzler ve eller meshedilir (5: 6).

      Giyim

      Namaz için örtünme diye bir koşul yoktur. Odasında kendi başına veya eşiyle birlikte namaz kılan biri dilerse çırılçıplak namaz kılabilir. Tanrı bizi elbileselerimize göre değerlendirmez ve bizim saklamaya çalıştığımız organları yaratan ve çalıştıran da kendisi olduğundan onları görmekten mahcup olmaz. Adem ve Havanın cennetteki tavırları suç işleyerek bedenlendikleri için suçluluk pgibolojisiyle gösterdikleri bir refleksti aradan milyonlarca yıl geçmiş ve bu suç herkese ayan beyan olmuştur ayrıca örtü olarak kullanılan pamuk yün naylon gibi nesnelerin çıplak vucutları meleklerden gizleyeceği biçimindeki yaygın inanış da temelsiz bizim çıplak vucudumuz meleklerin umurunda bile olmaz kaldı ki banyolardan veya yatak odalarından melekler kaçmaz onlar her an bizim hizmetimizdedirler ve yaptıklarımızı her an kaydetmektedirler ayrıca namazda muhatabımız melekler değil allahtır. Örtünme toplumsal bir gereksinme olup kişiyi cinsel ve duygusal ilişkilerde diğerlerinden koruma amacını güder. (7: 26, 31; 24: 31; 33: 59).

      Kıble

      Namaz için ibrahim peygamberin kurduğu Kutsal Mescide yani Kabeye yönelmeli (2: 125, 143-150; 22: 26). Yolculuk anında kıbleye dönme koşulu ihmal edilebilir (2: 115).

      Rekat Sayısı

      Kuran namaz icin belli bir rekat sayısı bildirmiyor. Normal koşullarda Rekatlerin minimum 2 rekat olduğu tartışılabilir (4: 101-103). Cuma namazının sadece iki rekaat olması ilginçtir. Bu namaz her hafta topluca tekrarlandığı için rekat sayısına ekleme yapılamamıştır. Cuma namazı dışında, cemaatle kılınmayan namazların rekat sayıları çeşitli biçimlerde zamma uğramış olabilir. Namazın kaç rekat kılınacağı kişinin durumuna ve koşullara bağlıdır. Toplu namazlarda namazı iki rekaatle sınırlandırmak daha uygundur.

      Mekaniği

      Namazı ayakta durarak kılmaya başlamalı (2: 238; 3: 39; 4: 102) ve özel durumlar hariç durulan yerden hareket edilmemeli (2: 239). Namazda eğilerek yere kapanmalı (ruku ve secde) böylece Allah`a teslimiyet fiziksel olarak da bildirilmeli (4: 102; 22: 26; 38: 24; 48: 29). Herhangi bir korku durumunda ayakta durma ve eğilerek yere kapanma koşulu aranmaz (2: 239).

      Okuma

      Namazda okuduğumuz duanın anldıbını namaz anında bilmeli ve Allah ile konuştuğumuzun bilincinde olmalıyız (4: 43). Namazları saygı içerisinde kılmalı (23: 2). ihtiyacımıza ve içinde bulunduğumuz duruma uygun olarak Allahin herhangi bir ismini sıfatını zikredebiliriz 17 111 namazda allahtan başkasını anmak namazın amacıyla çelişir (6: 162; 20: 14; 29: 45). Namazda Allahı anmalı övmeli yüceltmeli tesbih etmeli ve sadece ondan yardım istemeli (1: 1-7; 20: 14; 17: 111; 29: 45; 2: 45). Fatiha suresi baştan sona Allahı muhatap alan bir dua niteliğinde olan biricik sure olup değişik dilleri konuşanların topluca namaz kılabilmelerini sağlayabilmesi açısından uygundur 62 9 11 4 101 103 namazlarda orta bir sesle okumalı ve namazlar ne özellikle gizlenmeli ne de gösteriş amacıyla açıkta kılınmalıdır 17 111 toplu namaz kılınırsa namaza önderlik eden kişinin orta bir ses tonuyla okuduğu dua dinlenmeli 7 204 17 111 otururken “tahiyyat” denilen duayı okumamalı zira bu dua muhafazid peygamber sanki herşey nazır ve hazır bir tanrıymış gibi bir hitap içermekte ve allahtan başkalarını anmaktadır. illa birşey okunmak dilenirse, Allah`ın birliğine şehadet getirilebilir veya herhangi bir dua yapılabilir.

      Cuma Namazı

      Kadın-erkek tüm inananlar haftada bir Cuma (toplantı) günü öğle namazına açık bir duyuru ile çağrılır ve namazı erkek veya kadın bir müslümanın önderliğinde topluca gözettikten sonra herkes tekrar işine döner (62: 9-11). Duyuru Allahı anmaya bir çağırı olup başka isimler zikredilmez 72 18 20 hutbe namazın bir parçası olmayıp toplantıdan yararlanılarak yapılan bazı hatırlatmalar ve güzel öğütlerden ibarettir mescitler camiler sadece allaha özgülenmeli. Allahın ismi bir levhaya asılmışsa onun ismi yanında hiç bir ismi özellikle yerleştirmemeli (72: 18-20). Mescitler topluma açık yerler oldukları için mescitlere gidenler temiz ve güzel giyinmeli. (7: 31).

      Cenaze namazı olarak bilinen dua, bir namaz değil aslında. Dileğe bağlı bir duadır. Allah`a ortak koşmadan ölmüş olanları hayırla anıp geride kalmış yakınlarına destek verme amacını güder (9: 84).

      Vakitler

      Gecenin gündüzün iki ucuna yakın bölümlerinde gözetilmesi gereken Sabah (Fecr: 24: 58; 11: 114) ve Akşam namazlarıyla (Işa: 24: 58; 17: 78; 11: 114; 38: 32) güneşin göğün ortasından sarkmaya başlamasından akşama kadar kılınması gereken Orta (Vusta: 2: 238; 17: 78) namazı olmak uzere üç vakit namaz mevcuttur.

      Kuran`da sadece üç namazın ismi geçer. Bir başka deyişle, “salat” (namaz) kelimesi, zaman bildiren üç tanımlayıcı kelime ile birlikte anılır.

      1. Salat-el Fecri-SABAH NAMAZI (24: 58; 11: 114).
      2. Salat-el işa`-AKŞAM NAMAZI (24: 58; 17: 78; 11: 114; 38: 32)
      3. Salat-el Vusta- ORTA NAMAZ (2: 238; 17: 78)

      Namaz vakitlerini belirleyen ayetlerin hepsinin bu üç vakit hakkında olduğunu görüyoruz. Spekülasyonlara girmezsek ORTA NAMAZ olarak adlandırılan namazın sabah ile akşam namazı arasındaki öğle namazı olduğunu rahatlıkla bulabiliriz. Gecenin uyumamız için yaratıldığını (78: 10-11) ve gece ortasında kalkıp Allah`ı anmanın üzerimize farz kılınmadığını (73: 20) ve Cuma namazının günün ortasında kılınmasının emredildiğini (62: 9-11) düşündüğümüzde “orta” namazın sabah ile akşam namazı arasındaki öğle namazı olduğunu anlarız.

      Tevrat bu anlayışı destekler. Namazın ibrahim peygamberle başladığını ve Musanın namaz kıldığını hatırlarsak tevratta namaz vakitleriyle ilgili ifadelerin tarihsel değerini daha iyi idrak ederiz. Tevratın çevirilerine güvenim tam olmamakla birlikte tevratın en az üç ayetinde bulduğumuz bu desteğin bir hata vaya tahrif sonucu oluştuğuna inanamıyorum. Tevrat`taki bu ayetlerin gerek birbirleriyle ve gerekse Kuran ayetleriyle olan tutarlılığına dikkatinizi çekerim. (Bak: 1 Samuel 20: 41; Zebur 55: 16-17; Daniel 6: 10).

      Namaz vakitlerinin beşe çıkarılmasının oluşturduğu kara dumanların izini mezhepler tarihinde görebilirsiniz. Şianın beş vakit namazı üç vakte sıkıştıran garip pratiği namazları beşe çıkartan sunnilerin baskısı neticesi bir uzlaşmadan kaynaklanıyor olmasın? Sünnetlerle, nafilelerle, teravih namazlarıyla namaza sürekli zam yapan hadis ve sünnet izleyicilerinin üç vakit namazı beşe cıkarmaları çok mu uzak bir ihtimal?

      Namaz Sonrası

      Namazlar oruç gibi kazaya bırakmak diye bir şey olmadığı için belli vakitlerde yerine getirilmelidir (4: 103). Namazdan sonra Allah`ı anmaya ve zikretmeye devam etmeli (4: 103).

      Bidatler

      Namazları birleştirmek, kaçırılmış namazları kaza etmek, namazları yolculuk anında kısaltmak, sünnet ve nafile namazlar eklemek, namaz kıldırma memurluğu (imamlık) diye bir meslek icad etmek, kadınların namazda önderlik etmesini yasaklamak, otururken Et-tahiyatu duasını okumak ve bu duada peygambere ikinci şahıs olarak seslenmek, şehadette muhafazid peygamberin ismini Allahın yanına eklemek fatihadan sonra zammussure okumak, eller ve parmakların yeri konusundaki detaylarla meşgul olmak, abdest alırken ağzı ve burnu yıkamayı abdestin bir şartı bilmek, namazdan önce ağzı misvaklamanın, sarık veya terlik giyilmesinin daha sevap olacağına inanmak gibi nice kurallar ve inançlar Hadis-Sünnet ve mezhepler yoluyla muhafazid Peygamberden daha sonra dine sokulan bidatlerdir.
      Tümünü Göster
      ···
    3. 3.
      0
      vakitler konusunda kurandan çıkmışsın .namaz mekaniği konusu sallama olmuş hepsine tek tek baktım ayetlerin bir ayette secde yapın diyor ama secde nasıl yapılacak neler okunacak bunlar yazılmıyor .okuma kısmını batırmışsın ne kadar okuyacağız onlar falan hiç girmemişsin kaç ayet falan yüzeysel olmuş baya bi .insan bilgisiz olsa vallahi kandıracaksın . Bu kadar yani sen hadisi inkar edeceğim derken birçok şeyi inkar etmişsin al sanada ayet : “Arkadaşınız (muhafazid) sapmadı ve bâtıla inanmadı. O, arzusuna göre de konuşmaz. O, bildirilen bir vahiyden başka bir şey değildir”necm2-4

      d) “Eğer bir hususta anlaşmazlığa düşerseniz Allah'a ve ahirete gerçekten inanıyorsanız onu Allah'a ve Resûl'e zütürün (onların talimatına göre halledin); bu hem hayırlı, hem de netice bakımından daha güzeldir Nisa59

      Ey muhafazid) insanlara açıkla diye Kur’an’ı sana indirdik.” (Nahl -44) madem kurana inanıyon al sana kapı gibi ayet
      -” Allah’ı ve peygamberlerini inkâr edenler ve (inanma hususunda) Allah ile peygamberlerini birbirinden ayırmak isteyip “Bir kısmına iman ederiz ama bir kısmına inanmayız” diyenler ve bunlar (iman ile küfür) arasında bir yol tutmak isteyenler yok mu?” (Nisa-150) Oku faydalı bunlar kopyala yapıştır yapılmadı devamı daha dehşetli -” işte gerçekten kâfirler bunlardır. Ve biz kâfirlere alçaltıcı bir azap hazırlamışızdır.” (Nisa-151)
      b)“Yanlarındaki Tevrat ve incil’de yazılı buldukları o elçiye, o ümmî Nebi’e uyanlar (var ya), işte o Nebi onlara iyiliği emreder, onları kötülükten meneder, onlara temiz şeyleri helâl, pis şeyleri haram kılar. Ağırlıklarını ve üzerlerindeki zincirleri indirir. O Peygamber’e inanıp ona saygı gösteren, ona yardım eden ve onunla birlikte gönderilen nûr’a (Kur’an’a) uyanlar var ya, işte kurtuluşa erenler onlardır. (A’raf, 157 Birde yazmışın yok tahiyyat okuma ıvır zıvır Allah herşeyi bilmiyormu eğerki bu yanlış olsaydı Allah bildirmez miydi ?
      Edit : imla
      ···
      1. 1.
        +1
        kardeşim namazın amacı allahtan yardım istemektir ve o yatıp kalkmada bunun için kendini pgibolojik olarak hazırlamaktır GTA ViCE City oynamıyoruz yani hareketleri tamamla sözleri söyle cebin silah dolsun gibi birşey yok
        ···
      2. 2.
        -1
        Bende öyle bir şey demedim konu sapıyor .içeriğini bilemeyiz dedim.
        ···
      3. diğerleri 0
    4. diğerleri 1
  19. 69.
    0
    kardeşim sen burda insanlara bunu anlatacağına hangi hadis gerçek hangisi yalan onun matematiğini yap
    ···
  20. 70.
    0
    "Sen müslüman mısın ?" diye sor.
    ···
    1. 1.
      0
      evet derse
      ···
    2. 2.
      0
      "Kendine mi müslümansın ?" diye sor.
      ···
    3. 3.
      0
      ne diyon aq derse
      ···
    4. diğerleri 1