/i/Tarih

''Tarih bir meslektir, bir hobi, gevezelik, anekdot ya da asparagas değildir.'' (Pierre Goubert)
    başlık yok! burası bom boş!
  1. 26.
    +8 -2
    nickin seni ciddiye almama engel oluyor yinede cevap vericem

    → portresini çizdirmesi dini olarak sıkıntı sadece bunla da kalmamış heykeller de yapmıştır.

    → kardeş katlinin islamda asla yeri yok, zaten sonradan osmanlı da kaldırılıyor, bu yasayı çıkaranda fatihin kendisi, ilk olarak babasının başka bir kadından olan, anadan ayrı babadan bir olduğu kardeşi 8 aylık küçük ahmedi
    boğdurarak ilk kardeş kanını akıtıyor.

    → akşemsettinin dahil olduğu 2 olayda yabancı kaynaklardan teyitli ve ağırtop türk tarihçilerimiz tarafından teyit edildi, yani batının uydurması değil, papanın ne haddine hristiyanlık teklif etmek, o da biliyordu bu durumu.

    → hristiyan birliğini bozmaya çalıştığı konusunda senle aynı fikirdeyim fakat yahudilere bu hakkın tanınmasına gerek yoktu ve diğer farklı milletler için de zamanında çok çalışmış bunlar şüpheli davranışlar.

    → topkapı sarayında bulunan şehzadelik yıllarına ait olan karalama defterinde latin harfleri, roma büstlerini andıran insan çizimleri de var, ufaktan meraklıymış zaten böyle işlere.

    → roma tarihi neyse de felsefe sıkıntı bu adamın gözü dışarda bu apaçık ortada.

    → fazla dil bilmesi iyi bir şey fakat bu çok daha fazlasını biliyor hep arayış içersindeymiş nitekim muradına varmış da.

    → pulutarque\'nin geographia isimli eserini yunanca\'dan türkçeye çevirtmiş.

    → homeros\'un meşhur ilyada destanı\'nın kopyasını hazırlatmış, sanane kardeşim elin gavurunun destanından sen peygamberinin mucizelerini araştırsana!

    → özetle fatih osmanlının en saygın padişahıdır dini inancı, felsefi görüşü, hayata bakış açısı bizim ona olan sevgimizi azaltıp ya da yüceltmez sadece olanı söylüyorum.
    ···
    1. 1.
      0
      Dini bizim atamıza olan sevgimizde azalmaya sebebiyet vermez.. ancak batı ilimlerine merakı olması onu nasıl agnostik yapıyor? ilber ortaylı'ya sormuşlardı fatihe baktığımızda tipik bir müslüman portresi göremeyiz diye ilber hoca da asıl müslüman portresi budur bizim bildiğimiz portrede iş yok demiştir.. Celal şengör de buna benzer bir iddiada bulundu ancak şahsen düşünmekteyim ki madem agnostikti neden ayasofyayı camiye çevirip namazı orda kıldırdı?Şahsen bakış açın yine de farklı ve hoşuma gitti ancak bir insanın ilime aşırı meraklı olması onu agnostik yapmaz.. senin bakış açınla bakacak olursak müslüman ilim adamları yunancadan kaynak çevirmiş o halde onlar da agnostik? niye hadis çevirmiyolar da ilimle uğraşıyorlar diye sorarım?
      ···
   tümünü göster